relaxen in tel Aviv - Reisverslag uit Giv‘at Ram, Israel van AnnetteH - WaarBenJij.nu relaxen in tel Aviv - Reisverslag uit Giv‘at Ram, Israel van AnnetteH - WaarBenJij.nu

relaxen in tel Aviv

08 Maart 2016 | Israel, Giv‘at Ram

Vandaag lekker rustig begonnen. Het ontbijt in het hotel is super goed en daar lekker de tijd voor genomen. Daarna op een ligbedje in de tuin boekje lezen. Vakantie toch? S middags met de bus naar tel Aviv. Met hulp van een heel aardige Ethiopische joodse man, hij liep echt een stuk met ons mee tot bij de bus die we moesten hebben, kwamen we in de goede bus en rijden maar. Leuk hoor om zo tussen de mensen hier te mengen. Vanaf het busstation lopen we een eind samen op met een Russisch stel die ook voor het eerst hier zijn. Het valt in tel Aviv erg op dat er daar zo weinig duidelijk herkenbare joodse mensen lopen. In Jeruzalem is het dichtbevolkt met mannen met de typische grote zwarte hoeden en sommigen pijpenkrul haren. Allemaal in zwart wit gekleed en zowel jong als oud. Daarnaast ook veel mannen met een keppeltje op. In tel Aviv dus echt een uitzondering. We zijn er vooral voor het strand naar toe gegaan. Uitzicht over de Middellandse zee en lekker bij een strandtent wat gegeten. Het was vooral heel druk in de straten van de stad. In de spits staat het verkeer muurvast, ook de bus die ons terugbrengt naar Jeruzalem. Maar we zitten lekker, kijken in het donker naar de lichtjes buiten.